marți, 9 august 2011

DULCEATA DE MURE


Zilele trecute am facut o scurta iesire la padure..de unde  n-am venit cu mana goala ci cu 5 kg. si jumatate de mure.Asa ca ,la ceas de seara :) n-am avut  incotro ,decat sa le spal si portionez pentru congelat-o parte iar restul le-am transformat intr-o dulceata bestiala ,parfumata ,aromata.
Am avut asa
-3 kg mure
-1,7 kg. zahar-dar mie ,si nu numai ci si criticilor me personali  :),mi se pare ca a iesit prea dulce pentru gustul nostru
-2 pahare de apa
-zeama de la 1 lamaie mica
-vreo 2 gr. de conservant

Am spalat murele si le-am lasat sa se scurga de apa.Le-am amestecat cu zaharul si le-am lasat sa stea 1 ora  ,1ora si jumatate  {ca sa fiu mai exacta -pana mi-am pregatit borcanele :) }sa-si lase zeama, cica-lucru care nu s-a intamplat  :) ,asa ca , le-am pus pe foc cu apa si le-am lasat  sa fiarba ,cam o ora .

Am adaugat si zeama de lamaie si am mai lasat putin pe foc.Cand am crezut ca e gata{cam tarziu,dupa parerea mea,si va zic si de ce zic asa :)} am amestecat conservantul cu 2-3 linguri de dulceata  int-un bol apoi l-am turnat peste dulceata din oala.Am mai lasat sa dea un clocot si am oprit focul.
Am sterilizat borcanele in cuptorul cu microunde si le-am umplut ,cat inca au fost fierbinti,cu dulceata si ea fierbinte.Am strans capacele si am intors borcanele cu fundul in sus pentru 1/2 ora.
Cred,adica nu ,sunt sigura ,ca am fiert cam mult dulceata deoarece a doua zi cand am intors  borcanul cu susul in jos nici nu a miscat in front ,asa ca ,nu va lasati pacaliti cand incercati dulceata pe o farfuriuta si vedeti ca inca e destul de subtire -dupa o ora si un pic de firbere.....s-ar putea sa fie gata si sa nu va dati voi seama decat a doua zi :).
Mea culpa de data asta dar data viitoare nu se va ma intampla :)

2 comentarii:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...