marți, 6 septembrie 2011

CATINA CU MIERE


O adevarata bomba vitaminizanta-asta se poate zice pe scurt despre catina.
Contine de 10 ori mai multa vit. C decat citricele ,betacaroten -intr-un procent superior celui din morcov,vit. E,vit. B1,B2,B6,B9,vit.A,K,P .
Aceasta concentrare de vitamine face din catina ,planta cu cel mai puternic efect antioxidant.
De la planta se folosesc scoarta,mugurii ,frunzele..noi am incercat doar fructele .
Acestea au un gust acrisor-amarui, astringent ,dar, in combinatie cu mierea de  albine devin placute la gust.
Pana acum am probat doua modalitati de a  o face usor de acceptat de  piticul mofturos
-prima varianta cu bobitele puse intregi in miere,cu asta n-am avut succes
-a doua incercare cu fructele pasate la blender apoi puse in miere-asta e cea care are trecere si doar asa fac acum.
La 1 kg de fructe teoria zice ca ar trebui 1 kg miere,dar mie mi se pare ca iese prea dulce asa ca eu pun mai putin de atat.
Se spala bobitele ,se bau la blender sa se marunteasca dupa care se pun in miere si se amesteca.
Eu nu strecor semintele si cojile care nu s-au macinat deoarece semintele contin ulei ,sursa de vitamine,asa ca ce scapa intreg  de la blender ,se zdrobeste intre dinti  :)
Se ia in fiecare dimineata ,pe stomacul gol,cateva lingurite ,in nici un caz seara -daca vreti sa dormiti :), fiindca este puternic energizant.
Stocul de fructe se pastreaza excelent la congelator ,asa ca am toata iarna catina proaspata care ne tine departe de afectiunile de sezon,ceea ce va doresc si voua.

Un comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...