joi, 8 septembrie 2011

GOMBOTI CU PRUNE


Unul dintre deserturile copilariei pe care le detestam ...iar acum ...imi plac la nebunie mai ales daca e si ceva smantana langa.
Pentru a obtine aprox. 25 de bucati avem nevoie de
-450-500 gr. cartofi-cantariti dupa fierbere
-4-5 linguri de gris
-4-5 linguri de ulei
-2 oua
-faina cat cuprinde
-prune
-zahar

-zahar
-pesmet
-ulei sau unt
-zahar vanilinat sau scortisoara
-smantana-optional

Avem doua optiuni-ori fierbem cartofii in coaja apoi ii dam pe razatoare ori fierbem cartofii ca pentru piure-mie mi se pare ca nu prea exista diferente de gust la produsul final. De data asta am fiert cartofii ,i-am pisat si am lasat sa se raceasca.

Apoi am adaugat ouale ,uleiul si grisul si am amestecat bine.
Peste pasta obtinuta am pus faina,putin cate putin,pana am obtinut un aluat moale ,putin putin  lipicios,pe care l-am modelat, pe masa infainata bine,intr-un sul.
Am taiat in 25 ,apoi cu mana infainata am aplatizat fiecare bila .
In fiecare cerc obtinut am pus cate o pruna cu  mijlocul  umplut de  o lingurita de zahar,amestecat cu zahar vanilinat..sau daca va place combinatia,mie nu, in loc de vanilie puneti scortisoara.

Am invelit pruna in aluat,incercand sa lipesc bine de tot capetele sa nu se desfaca la fiert.
Cand sunt toate galustele modelate ,dam apa la fiert iar cand da in clocot punem cate 5-6 galuste odata sa fiarba.
Se vor duce la fund iar cand sunt fierte se ridica la suprafata apei.Atunci le scoatem cu o paleta si le dam prin pesmetul prajit si prin zahar aromat ori cu vanilie ori cu scortisoara ,dupa preferinte.
Se servesc caldute cu sau fara smantana dar cu smantana e nebunie curata :)

S-aveti pofta!

5 comentarii:

  1. Si eu le-am facut tot asa alaltaieri si le-am mancat cu mare placere...sant o bunatate!!!!
    Nu am mancat cu smantana,dar sigur trebuie sa fie bune....te-am pupat!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Incearca si cu smantana si sigur o sa-ti placa de 2 ori mai mult :)
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu siguranta cu primele prune care imi ies in cale le fac,arata tare bine,pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. serus ana,am incercat si eu cum ai zis, dar nu am putut nici cum sa il intind, era prea lipicios amestecul.oricata faina am pus nu am reusit si am decurs la metoda de a face bile de amestec si sa pun prunele in mijloc.... mi-au iesit cam gumoase.... te Salut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut varu' !
      Ii cam greu sa -ti zic ce ai gresit ..mai mult ca sigur ai pus prea putina faina...daca ai fost atent ce-am scris atunci ai vazut ca nici eu nu intind cu sucitorul ci aplatizez bucati de aluat intre palme..
      E prima ta incercare ?... daca da stai linistit , urmatoarele o sa iasa perfecte :)

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...