marți, 26 iunie 2012

CREMA DE BRANZA CU VERDETURI



Avand cam prea mult lapte pe stoc si branza ioc am zis sa fac io  o branzica buna de casa ,cremoasa si proaspata...si am facut ...apoi i-am adaugat ceapa verde si marar si gata  crema de branza numa' buna de uns pe felii de paine proaspata ....
Am pus 2 l de lapte dulce la prins..asa se zice pe la noi..adica...l-am lasat intr-un vas acoperit ,la temperatura camerei  pana s-a transformat in lapte prins  (cu caldurile astea se prinde repede)...sau lapte acru ,ziceti-i cum vreti :)
Cand se vede zerul pe margini atunci e gata.....Eu am luat smantana de deasupra -am uitat sa zic ca am avut lapte de bivolita-deci mai gras decat cel de vaca...apoi am trecut cu lingura prin el dar fara sa-l faramitez prea tare.
Urmatorul pas a fost sa pun oala pe foc mic ,cateva minute pana s-a incalzit putin ,putin de tot laptele acru .Daca se incalzeste prea tare iese o branza uscata , gumoasa si nu cum imi place mie-cremoasa.
Am turnat apoi totul intr-un tifon ,tifon cu care am captusit o strecuratoare.


Am strans capetele tifonului,am legat cu ata si am agatat ,nu va spun de ce :) , si am lasat sa se scurga cateva ore.
Cu cat lasati mai mult la scurs cu atat va fi mai seaca branza .
Din 2 l de lapte mi-a iesit 400 si ceva de gr. de branza.




Acum ca avem branza proaspata putem face ce vrem cu ea - creme de branza pentru prajituri ,creme sarate ori chiar asa -natur .

Eu am vrut ceva care sa merga bine langa o felie de sunca si paine asa ca am  luat robotul de bucatarie ,am pus branza in recipient ,am presarat sare si am lasat sa isi faca treaba pana mi-a placut consistenta cremei.
Daca branza e seaca puteti adauga cateva linguri de smantana ..la mine nu a fost cazul.
Intre timp am maruntit cozi de ceapa verde si marar .
Am amestecat apoi branza cremoasa cu verdeturile taiate....am simtit nevoia de un pic de piper ,asa ca am pus -alb ,apoi am dat la frigider.
A disparut in cateva zile  , semn bun zic io :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...