marți, 5 iunie 2012

PLACINTELE INTEGRALE CU VERDEATA

 Placintele sau painici cu verdeata- ziceti-le cum vreti ,sunt tare bune si pufoase.
Avem nevoie de
-350 gr. faina integrala de grau
-205 gr. apa
-12 gr. drojdie proaspata
-1 lingurita de sare
-ceapa verde  +  marar
-ulei
Eu am luat-o pe calea usoara si am pus toate ingredientele in cuva masinii de paine si am lasat sa-si faca treaba 20 min. , la programul de framantare .
Apoi am mutat aluatul intr-un vas  ,l-am acoperit cu folie alimentara si am lasat sa creasca.
Intre timp am spalat ceapa verde si mararul si le-am taiat grosier , nu fiindca asa se cerea  ci  pentru ca n-aveam chef sa le tai mai finut   :D
Odata ce  aluatul a dospit   l-am mutat pe masa unsa cu  un strat  de ulei.
Din gramada mare  de aluat  am facut 6 gramajoare mai mici ,pe care le-am intins subtire cu sucitorul.
Am presarat verdeata din belsug

 am rulat foaia apoi am invartit ruloul obtinut in jurul unui capat , in scopul de o obtine niste melcisori ,pe care i-am intins apoi cu sucitorul ,cat de subtire am putut.
Si n-am putut foarte subtire ,pentru ca am pus multa verdeata  ( ca doar asta-i scopul ,sa folosim la maxim ce ne ofera doamna primavara ) care nu vroia nici in ruptul capului sa stea inauntru, si la fiecare tentativa de subtiere a aluatului ....poc ...isi facea aparitia la suprafata , ba ceapa , ba mararul , ba amandoaua...
Asa ca m-am lasat pagubasa... si pe ele  le-am lasat mai grosute .

Le-am prajit , mai bine zis copt , intr-o tigaie ,  cu  un strop de ulei .
Sunt minunate caldute , cu un iaurt cremos langa .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...