marți, 24 iulie 2012

PATE DE PORC



E vara ,ziua e lunga si ce bine merge cate o ''pita unsa'' din cand in cand ...si cum barbatii casei sunt fani pate , facem pate..
De pui am tot facut pana s-au saturat, asa ca am trecut  pe varianta porc,care fie vorba intre noi ,e mult mai gustoasa.
Am folosit urmatoarele
-500 gr. ficat de porc
-300 gr. carne de porc slaba
-250 gr. slanina
-4 lg.untura
-6 foi de dafin
-piper boabe
-3 cepe
-sare si piper
-nucsoara

Incepem cu ficatul-il curatam si-l lasam sa stea in apa rece,sa iasa tot sangele.Schimbam apa de mai multe ori pana vedem ca ramane curata.Atunci punem ficatul,impreuna cu 2 foi de dafin si cateva boabe de piper ,intr-o oala cu apa si dam la fiert ,spumand de cate ori e nevoie.
Lasam sa fiarba pana cand ,atunci cand intepam cu furculita ,iese lichid transparent,deci nu sange.
Procedam la fel si cu carnea de porc-spalata ,lasata in apa rece sa iasa sangele,pusa la fiert in apa cu 2 foi de dafin si boabe de piper.
Pastram o parte din lichidul in care au fiert carnoasele.
Cand si ficatul si carnea sunt fierte si racite ,le maruntim cu ajutorului robotului sau le macinam cu masina de tocat carne.Eu n-am masina de tocat asa ca le-am maruntit la cutitele robotului de bucatarie.
Intre timp ne ocupam de ceapa-curatam si taiem cubulete ,de slanina-la fel ca si ceapa o taiem si pe aceasta cubulete dupa care le punem intr-o cratita la prajit lent in cele 4 linguri de untura.
Cand ceapa e moale si slanina e rumenita adaugam carnoasele tocate si lasam sa se prajeasca si ele.
Punem si vreo 2 foi de dafin si nucsoara ,putin cate putin ,pana obtinem gustul care ne place,potrivim de sare si piper , amestecam bine apoi stingem cu 1-2 polonice de zeama in care au fiert carnoasele si mai lasam sa fiarba un pic sa se combine toate aromele
Eu zic 1-2 polonice,da' asta-i in functie de cat de uscat sau cremos vreti sa obtineti pateul ....iar cremozitatea se poate regla si in timpul pasarii ,turnand putin cate putin din zeama fiarta , asa ca mai bine mai putin -1-2 polonice decat prea mult , da?
Dupa ce au mai fiert toate impreuna ,scoatem foile de dafin ,lasam sa se raceasca un pic apoi dam din nou prin masina sau cum am facut eu ,la macinat cu robotul.Acum e momentul cand dam cremozitate pateului,turnand putin cate putin din zeama in care au fiert carnurile pana obtinem ce dorim.
Punem in recipiente ,lasam sa se raceasca complet apoi pastram la frigider..chiar si 2 saptamani fara probleme -  grasimea care se ridica deasupra'' sigileaza'' cumva pateul .
E usor de facut si mai presus de asta e facut cu manuta noastra si stim ce intindem pe paine ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...