luni, 17 septembrie 2012

PASTA DE NAUT / HUMMUS


Am mai avut intr-un borcanel pasta de susan ,am gasit si o punga cu naut fiert ratacita prin congelator asa ca am zis sa pun de o pasta de naut , zisa si hummus .
Ingrediente
  • 500 gr. naut fiert
  • 2 linguri pasta de susan / tahini
  • 4 linguri zeama de lamaie
  • 1  -2 lingurite sare
  • 6-7 catei de usturoi
  • 3-4 linguri ulei
  • 1/2 lingurita chimen
  • apa -pentru subtiat pasta
  • chili -pentru presarat deasupra
Punem nautul ,uscat ,la inmuiat seara, in apa calduta in care adaugam 1 lingurita de bicarbonat.
A doua zi spalam apoi fierbem boabele de naut ,la fel cum fierbem fasolea - schimbam apa odata ,completam cu apa fierbinte , fierbem cu capacul pus pana ce bobul se sfarma usor intre degete.Asta poate dura chiar si 3 ore,asa ca eu fierb cate 1 kg odata ,portionez ,pun in pungi si la congelator .Cand am nevoie ,doar scot de acolo , fara sa astept ore in sir sa fiarba. Cand mi-e lene rau , asa  fac si cu fasolea :) -fierb o cantitate industriala s-apoi n-am treaba :)
Odata fiert si racit ,macar putin,punem nautul in vasul robotului  de bucatarie , adaugam pasta de susan si restul ingredientelor si lasam masinaria sa-si faca treaba .Adaugam apa ,putin cate putin pana obtinem consistenta dorita .
Cand ne place textura , transferam pasta pe un platou ,stropim deasupra cu ulei  si pudram cu praf de chili .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...