miercuri, 18 iulie 2012

PAINE CU ZER



Am facut deja de mai multe ori painea asta si mi-a iesit de fiecare data cu niste gauri superbe ,de imi era mai mare dragul sa ma uit la feliile de paine.
Ingredientul vedeta este zerul .
Eu am folosit zerul obtinut dupa ce s-a scurs branza ,pe care  o fac destul de des asa ca si painea se regaseste frecvent pe masa noastra.
Reteta am gasit-o aici si n-am stat deloc pe ganduri.
Avem nevoie de
-325 gr. faina alba
-100 gr faina integrala
-150 gr. maia /starter ---au fost dati cand am pus doar 100 gr si mi-a iesit la fel de frumoasa
-296 gr.zer
-10 gr.sare
Amestecam toate impreuna si lasam 20-60 min. la autolyse.
Framantam apoi cateva minute in vas pana obtinem un gluten mediu dezvoltat.
Lasam la temperatura camerei aprox. 3 ore timp in care facem 4 S-F la interval de 30,60,90,120 min.
Dupa trecerea timpului necesar fermentarii facem preforma ,lasam acoperit 20 min.apoi dam forma finala.
Infainam panza si pregatim recipientul in care vom dospi  aluatul , pana a doua zi dimineata.
Punem aluatul cu sigiliul in sus acoperim cu panza si folie alimentara si dam la frigider .
A doua zi scoatem si lasam aluatul la temperatura camerei 3 ore.
Preincalzim cuptorul  cu 45-60 min. inainte de a coace painea si aburii cu 15 min inainte.
Coacem painea cu aburi primele 15 min. iar urmatoarele 30-35 fara aburi.
Feliem rece.
Cu painea asta mi-am facut curaj si am congelat o parte...am tot citit pe ici pe colo de painea congelata..ce bine se pastreaza...si spre  mirarea mea chiar asa e ...dupa decongelare,e aproape la fel de moale ca in ziua in care am scos-o din cuptor.
Musai sa incercati painea.... si metoda de pastrare ca merita ...amandoua :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...